tisdag 6 september 2011

SVERIGE!!!!

ÄNTLIGEN är jag i mitt modersland igen! Kändes så sjukt bra att landa på Landvetter efter så sjukt många timmar på resande fot. Fick mina väskor direkt och kunde gå ut, där möttes jag av mamma och Kribbe, så fina var dom <3

De 10 första konstateranden jag gjort under mina första timmar här i Sverige är:

1. Allt är jättelitet! Vägar, bilar, lyktstolpar, hus och allt! Känns nästan som att träden är mindre här också haha.

2. Det var jättemysigt att träffa mamma och familjen igen.

3. Min lillebror som var ett huvud kortare än mig förra året är nu längre än mig!!!

4. Det var jättegott med Hönökaka och skagenröra.

5. Saltgurkan i Sverige är tusen gånger godare än i USA.

6. Vattnet är mjukare och jag känner mig renare än jag någonsin gjort i USA.

7. Det är kallt!!!

8. Luften är jätteren och fräsch!

9. Jag har förmycket saker för att få plats med i mitt rum och mina garderober.

10. Alla pratar svenska och jag kan inte hjälpa mig själv med att säga "excuse me" och "sorry" heeeela tiden!

Mer kommer det kan jag lova. Det är kul att vara tillbaka, allt är så annorlunda. Känner mig så Amerikansk "/ Trodde jag faktiskt inte.

Har precis tagit en dusch och nu ska jag krypa ner i sängen för en nap. Inte sovit sedan igår natt.

Uppdaterar mer sedan, mer bilder och sådant kul för er!

Sov sött!!!!
Love
-Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar