onsdag 21 september 2011

Svar på frågor


Gud vad fin :) Gullunge du hade!
Har en fråga bara, eller två
Vad använde du för program till att redigera den här videon?
Vad har du för kamera?
Superfina bilder! :D

Ja visst är han underbart söt lille Jackisen! Jag använde faktiskt min lilla kompaktkamera, jättegammal Canon som jag är chockad över att den fortfarande fungerar. Sedan gjorde jag så enkelt för mig att jag redigerade i Movie Maker! Haha. Ganska ironiskt men det funkar!
Jack den store!


Jag har en fråga om precis det du skriver om i det här inlägget.
Jag kommer med all säkerhet åka till USA som au pair så fort gymnasiet är klart. Men kommer lämna pojkvännen hemma, och som jag förstått av det lilla jag läst så lämnade du din hemma du med - Hur gjorde ni för att inte "glida ifrån" varandra eller känna att det var så jobbigt att ni inte längre kunde vara tillsammans?
Såklart spelar kärleken till varandra stor roll när man far iväg såhär. Men om du vill lägga upp några tips för att förenkla ett år ifrån varandra så skulle jag vara jätte tacksam!:) Tack för en fin blogg!
 
Detta är en vanlig fråga jag fått många gånger så kan vara dags att svara på den nu. Jag lämnade faktiskt aldrig Johan när jag åkte som au pair, utan vi träffades faktiskt här! Så vi fick lida med att behöva säga hejdå här och vara ifrån varandra inte lika länge, men ändå 8 månader.

Att verkligen veta att ni älskar varandra och vara säkra på att ni ska klara att vara ifrån varandra är otroligt viktigt. Det är viktigt att ni är medvetna om vad ni ger er in på och att det kommer bli jobbigt. Men ni måste samtidigt vara säkra på er och veta att ni ska klara det! Skype är vårt bästa tips och facebook i mobilen (=gratis sms). Prata ofta och ha saker att se fram emot (tex att han kommer på besök eller att ni åker på semester tillsammans under ditt år).

Jag hoppas att ni klarar det lika bra som jag och Johan gjorde det! Jag önskar er all lycka till och älska varandra superduper mycket! :D
Jag och min Johan på vår semester <3

Hejsan, ungefär hur mycket kostar en flygstol till usa? Har du nån aning? :) 

Det beror helt på vart du ska åka. Att åka till New York kan vara väldigt billigt gentemot vad det kan kosta att åka till Kalifornien. En flygstol till och från New York tror jag brukar ligga runt 4000-5000 tusen och en till Cali 8000-15000. Sedan kan priserna såklart variera en massor! Hoppas du hittar en bra flygresa :)

3 kommentarer:

  1. Kan du inte berätta hur avskedet med au pair-familjen var, mer detaljerat? Älskar din blogg!

    SvaraRadera
  2. Nämen gud, länkade till fel blogg i mitt namn, skulle vara http://allwithinmyhands.wordpress.com haha!

    SvaraRadera
  3. Tack så jätte, jättemycket för bra svar!! Jag älskar din blogg verkligen, hur fin som helst:) Och jag önskar dig och Johan all lycka till, ni verkar vara som gjorda för varandra :)

    SvaraRadera