tisdag 13 september 2011

Fråga!

  Fråga:
Jag har en fråga till dig angående din packning. Hur många väskor checkade du in på flyget och vad fick du betala extra? (ska nämligen åka som au pair till USA men har fått berättat för mig att jag bara får ta med mig 23 kg hem efter året sen) 
-Anonym 

Svar:
Ja det stämmer att du faktiskt bara får ta med dig 23 kg hem. Men att checka in en extra väska kostar inte allt för mycket. Själv betalade jag extra för en incheckad väska, sedan hade jag ett jättestort handbagage som vägde alldeles för mycket! Så där kan jag säga att min övervikt var för det behöver man inte betala för faktiskt (om man inte har otur och de skulle väga den också...). Sedan hade jag en överfylld laptopväska som också vägde supermycket! Till sist hade jag en handväska med lite blandat i. 

Men mitt bästa tips är att skicka hem så mycket som möjligt med vänner och familj som kommer på besök. Det var det som underlättade för mig. Skickade nog hem över två väskor sammanlagt!  
Packningen!

Lycka till alla som ska hem ;) Det är tufft! haha.
Om det är folk som fortfarande har frågor angående au pair, att komma hem eller annat så är det bara att fråga!

Love
-Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar