söndag 8 maj 2011

Titanic

Kollade Titanic för andra gången med min värdfamilj nu på kvällen. Grät en liten (stor) skvätt och tyckte lite synd om mig själv. Lol. 

Min värdpappa berättade även för mig att på Manhattan finns fortfarande denna "ingången" kvar. Denna hamnen där White star line's båt Titanic skulle anlända. De har låtit den stå kvar som en symbol vilket jag tycker är otroligt fint. Något som MÅSTE ses innan denna sommaren är slut!

"Just a short trip north of where New York City's largest ferry system operates is a sad piece of the city's maritime history. On the west side piers, one can still see the iron framework for the entrance to the Cunard - White Star Line piers, the location at which RMS Titanic's underutilized lifeboats were towed, ending their maiden voyage from Southampton, England to New York City without the company of the ship they were built to serve. If you look closely at the ironwork, you can see the rusted outlines of the words "Cunard White Star"."

-Sandra

BTW, ni är dåliga på att kommentera! Så många läsare och inga kommentarer! Lite dåligt måste jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar