måndag 9 maj 2011

Svar på frågor

Vad är communion?

Communion är något alla som går i andra klass här kan ta. De går på religion varje vecka och sedan på våren de året de går i andra klass får de lov att ta communion. Vilket är något som ingår i den Katolska kyrkan, det är nattvarden. Så det firas med en liten ceremoni i kyrkan där alla klär upp sig i vita fina klänningar och får gå fram och ta nattvarden. Sedan på kvällen är det en stor fest för alla i familjen och vänner då barnet får massa fina presenter och pengar.  


hej! Riktigt bra blogg du har! :) Tänkte bara fråga, du är inte 21 va? Är det då svårt att komma in på klubbar i NY osv? Är de stränga med åldern

De är mycket stränga med åldern, samma som hemma. Du kommer ju inte in om du är minderårig. Vi för det mesta ut med promoters som släpper in oss gratis på klubbarna och ger oss gratis dricka hela kvällarna. Så det är ju något att rekommendera! Hitta en promoter! :)


Hej! vart i nyc bor du ? :) BRA BLOGG 

Jag bor i en liten by som heter Bellmore på Long Island. 


Hej där! Himla bra blogg, är själv i au pair-processen nu. Har en fråga som rör något helt annat dock. Din kamera????? Är det den som är grym eller har du något redigeringsprogram? :)

Jag använder för det mesta min lilla kompaktkamera som är närmare 5 år (ett under att den fortfarande fungerar). Redigerar ofta färgerna och sådana simpla saker i photoshop innan jag publicerar dom. Det gör att dom ser lite roligare ut :)


Hej! Jag har bara en fråga kring au pair livet. Hur funkar det med lönen, räcker pengarna till? Är svårt att få grepp om det från Sverige eftersom man inte vet vad allt kostar osv. 

Lönen ligger på 200 dollar i veckan. Det är ganska mycket pengar om man bara vill lägga de på shopping och sådant. Men ska du ha det plus att ha råd att resa kan det bli lite tajt. Jag hade med mig lite sparade pengar från Sverige som jag använder till resor och sådant. Men om man sparar bra så kan det nog räcka. Allt beror på vad du spenderar dina pengar på, dyra eller billiga saker, mycket resor och upplevelser med mera. 


Hej, jag ska förhoppningsvis åka som aupair till hösten och undrar hur det är med att gå ut på barer och sånt om man är 18? Finns det många barer/dansställen som de är 18 årsgräns på? 

Det finns en del klubbar som har 18 eller 19års gräns här i New York. Inget jag varit på själv eftersom att jag går ut med promoters. Men har hört att de ska vara okej kul i alla fall. Webster hall är en av klubbarna som många går till. Klubben har 19års gräns i dörren så man kommer in.


Där har ni lite svar på några frågor jag fått på sista tiden. Har ni någon fråga så är det bara att go for it! :) Jag svarar gärna.

Lots of love
-Sandra

4 kommentarer:

  1. Ja din blogg är verkligen jättebra! Jag undrar - hur hittar man promoters? ;)

    SvaraRadera
  2. Jösses, att du vågar skylta med falskleg girl.

    SvaraRadera
  3. Jag vill veta din och Johans historia, från ni träffades första dagen! :D Kan du inte skriva ett inlägg om det? Ni är så superdupersnuttegulliga ju! Bra blogg du har!

    SvaraRadera
  4. Vad är promoters? Och hur "hittar" man dem? ;) kram

    SvaraRadera