lördag 14 maj 2011

Ni förstår när ni är här...

...Hur lätt det är att bli kär i NEW YORK!

Här är jag och Siggan i början på vår långa promenad genom i stort sätt hela midtown och Downtown Manhattan!

På Park Avenue. Så vackert är det. Vi tog en sväng om Fika, men kikade bara in och kände dofterna av svenskt kaffe och annat gott.

 NYC

Cicci Joinade oss på promenaden. 
Detta är ett av mina inköp idag. Ett skal till Iphone 4. Jag har inte ens en Iphone, haha. Kanske är dags att skaffa en nu när jag har ett skal?

Köpte även två söta armband, en blå topp och en annan söt topp.

Jag framför Sockerbit. Mitt första besök i butiken. De spelade Kent och det blev bara för mycket för mig. Tro det eller ej, men jag fällde faktiskt en tår!

Så fint var det att få stå med en påse och välja ut sitt alldeles egna lösgodis! Blev massa choklad och LAKRITS!!
 
Vi besökte även Titanic piren. Var väldigt ballt. Kan inte förstå att det var hit båten skulle anlänt för 99 år sedan. Fint att den står kvar. Man kan tyda White star line på skylten faktiskt.

Vi tog oss även en sväng om parken som är på ett tak. Har även varit en gammal tågstation så rälsen finns kvar längst hela parken. Riktigt cool. Något att se för New York bor.

From New York with love
-Sandra

1 kommentar: