måndag 9 maj 2011

Jag och Johan

Okej, nu har jag fått ganska många förfrågningar om hur jag och Johan träffades! Men kände inte för att klämma in det i förra inlägget. Vill göra det lite mer utförligt!

Så här kommer hela historian med lite bilder. 

Allt började den 12 september 2011 då vi träffades för första gången. Alla au pairer i tri-state området skulle gå på au pair möte som var i New York city. En scavenger hunt. Detta var min första gång i City by my self om man säger så. Hade bara varit här i några få veckor. Min första vän här, Dan, mötte upp mig och vi gick till New York public library där alla skulle mötas innan det var dags att börja scavenger hunten.

Han presenterade mig för några av hans vänner och bland dessa människor han presenterade mig för fanns Johan. Det var ett magiskt ögonblick då våra blickar möttes för första gången. Ett ögonblick som för alltid kommer finnas i våra minnen. Man kan säga att det var kärlek vid första ögonkastet! 

Jag höll mig ganska nära Dan under några minuter eftersom att jag inte kände någon annan. När det var dags att ge sig av bildades det små grupper av folk som skulle göra jakten tillsammans. Jag och Johan råkade komma i samma grupp. Vet inte riktigt om vi råkade eller om det var så att vi båda stod ganska nära varandra och det "bara blev så". Ingen i vår grupp pallade riktigt av att göra detta vi blev tilldelade att göra. Så vi alla begav oss hem till en kille som heter Kirwin som också är en promoter. Vi hängde hemma hos honom och kollade på någon film. Tror även det blev lite bakismat på Donken för pojkarna (de hade varit ute dagen innan, detta var en söndag). 

Jag och Dan delade en fåtölj tillsammans vilket inte var så värst bekvämt, Johan låg själv utsträckt i en bäddsoffa. Men söt som han är så erbjöd han mig att komma och sätta mig bredvid honom. Detta var ju såklart ett erbjudande jag INTE kunde tacka nej till. Så jag hoppade självklart över till sängen och slog mig ner bredvid Johan. Han var så söt och delade med sig av sin filt och stoppade om mig lite försiktigt.

Helgen efter , på lördagen (18 september) blev jag medbjuden av Kirwin att komma på en av hans fester i city. Empire Room bar det av till. Men först och främst var det förfest hemma hos Kirwin själv. Detta var andra gången jag och Johan sågs. Minns så väl det första han sa när han såg mig gå in genom dörren till Kirwins lägenhet: "Hallå snygging!" Så började han gå mot mig med sina öppna armar och gav mig en varm och go kram som bara Johan kan ge!

Vi festade och dansade tillsammans hela kvällen. Vi båda kände då att vi verkligen tyckte om varandra. Att detta var något otroligt speciellt. Vi bytte nummer denna kvällen och smsade i stort sätt oavbrutet i en hel vecka tills...


....Tredje gången vi sågs. detta var helgen efter igen (25 september). Var fest ännu en gång med Kirwin. Vi pratade och umgicks hela kvällen. Vi båda hade besök från Boston, jag av min dåvarande kompis Kevin och Johan av sin kompis Linda. Dagen efter skulle de båda åka hem med olika bussbolag från Downtown Manhattan. Så vi båda var där och bestämde träff efter.

Vi tog oss upp till Bryant park och satt där hela söndagskvällen och pratade om allt mellan himmel och jord. Detta var första gången det var bara jag och Johan var själva tillsammans och fick prata om precis vad vi ville. CONNECTION!!!!

Fredagen efter (1 oktober) hade vi vår första officiella dejt. Johan bjöd hem mig till honom i Brooklyn. Vi gick på en mysig restaurang runt hörnet till honom, promenerade längst the promenade och njöt av Manhattan skyline. Kvällen avslutades hemma hos honom med film, prat och vin...
 
Under varje kommande helg sågs vi. Vi pratade på Skype under hela veckorna och smsade som aldrig förr. Vi slog nog världsrekord i både smsande och i skypande (och gör nog forfarande). Eftersom att Johan kommit till New York ungefär samtidigt som mig (bodde med sin värdfamilj i Boston innan och flyttade ner hit i augusti) så vandrade vi runt mycket i city och upptäckte den fina staden tillsammans!

Helgen den 22-24 oktober åkte vi tillsammans upp till upstate New York för att ta tre credits på en skola i Silverbay. En jätteromantisk helg i höstiga New York. Blev en helg som bara bestod av massa mys och kärlek! 

På vägen hem, mitt i vår promenad genom New York stannade vi upp... Detta var ögonblicket (24 oktober) då vi sa att vi älskade varandra. Vi har redan båda två velat säga det så många gånger till varandra, vi båda har vetat om det men det. 

 
Helgen efter igen (30 oktober) blev vi officiellt tillsammans. Alla tyckte dock redan vi var tillsammans vi vilket vi egentligen också var men vi ville bara vara säkra på att vi vågade vara i från varandra så länge och veta om att vi skulle utan problem klara det.

Denna helgen var det också Halloween.

Hösten gick och vintern började krypa sig närmre och därmed också Johans hemresa i december. Vi spenderade så mycket vi kunde av vår tid tillsammans och älskade varandra bara mer och mer.
Johan lagade middag till mig och vi åt väldigt mycket ute på restauranger bland annat upptäckte vi vår gemensamma favorit restaurang i Brooklyn, Ghang! Som vi bara MÅSTE besöka nästa gång vi är här igen.
Här är vi under december månad inne på Svenska kyrkan i New York. Vi hade många promenader inne i City under julen, så vackert var det!

Detta är Johan i Brooklyn under vår sista dag tillsammans! Dagen efter detta lämnade han landet för att åka hem igen.. Många tårar på Atlantic terminal denna eftermiddag... Många nätter utan sömn de kommande nätterna. 


Men eftersom att vi är världens bästa par så sågs vi igen. Johan kom tillbaka till New York och bodde hos mig under tiden den 27 februari till den 10 mars. Vi älskade varandra mer än någonsin och hade en fantastisk tid tillsammans.

Nu är vi under en väntetid igen. Vi väntar bara på den 5 augusti då vi ska ses igen. Denna gången i California. En 10 dagars semester tillsammans med kärlek och ännu mer kärlek!

Vi har ett distansförhållande som funkar perfekt och vi borde nog vara någon sorts av modell för hur ett distansförhållande ska skötas!

Vi älskar varandra mer och mer för varje dag som går.

Det är jag och Johan för alltid. Det vet vi båda och har vetat ända sedan den 12 september 2010.

Jag älskar dig

-Din Sandra

6 kommentarer:

  1. WOW så fint!

    SvaraRadera
  2. Alltså jag dör. Du kan skatta dig lycklig, kvinna.

    SvaraRadera
  3. Gud så fint älskling !! Så grymt bra återberättat <3 älskar dig min prinsessa !

    SvaraRadera
  4. Sååå fint berättat! Är så glad för er skull :) Och din blogg är verkligen jättebra, läser den ofta!

    SvaraRadera
  5. Tack gullet! :)
    Jag känner mig så lycklig! :) hehe.

    Roligt att du gillar min blogg!
    Kram!

    SvaraRadera