måndag 23 maj 2011

District of Columbia

Så, vad ska jag säga. Har varit en helt fantastisk helg med älskade vännerna Carro, Sigrid, Sofie och Sofia! Mycket turistande, shopping, glass, fika, mat och allt det där som har med semester att göra!

Vi njöt fullt ut hela helgen och det är tråkigt att vara hemma igen. Varit en fantastisk helg!

Mina inköp denna helgen: En gul topp från Zara. En vit virkad klänning från Forever 21. En ring och ett par skor från Forever 21. En Bh + trosor och en typ av bustier från H&M. Och sist men inte minst väskan från Michael Kors som jag spanat på i flera månader nu!!! <3 Det var jag värd!!

Här kommer lite bilder så ni kan drömma er bort till denna fantastiska staden, DC. 


Här är de fina tjejerna i lördags på väg ner Downtown för att kolla på allt fint i DC.

Vi tog en liten fika hemma hos Obama. Han tycket vi var konstiga som inte frågat om vi kunde sova hos honom. Så nästa gång har vi lovat att vi ska sova i hans gästrum! Hoppas han inte är allt för besvikna på oss.

Framför Washington monument! Blev en väääääldigt lång promenad denna lördag. Genom hela Washington för att kolla på alla olika monument. Här hade jag lite energi i alla fall ;)

Sofie, jag och Carro framför World war II Memorial.

Jag älskar min stad <3 
 Lovely!! <3

 Då fina är ni tjejer <3

 Min söta Sofia <3

 <3

I promenaden tog vi en liten paus i en park för att dricka lite vatten och äta lite glass. Sedan var det bara att mysa vidare :)

Carro, Sofia och Sigrid framför Lincoln Monument.

Mer paus, denna gången rök skorna till och med, haha.


På väg till Jefferson Memorial. Fina Sofie vid vattnet! <3

 <3

Jag och min bästaste i Jefferson Memorial! Vi gjorde vårt bästa med att nå runt en av pelarna!


Tillbaka i downtown efter middag och lite shopping blev det efterrätt på Frozen Yo. Man får trycka ut och välja all glass helt själv sedan hälla på hur mycket topping man vill, finns allt mellan godis, kakor, frukt, grädde, ja you name it! Sedan väger dom och man betalar. EFTER man har betalt så får man hålla på hur mycket hot fudge man vill. MUMS!

Lördags kväll, och det var dags att ta på sig lite fint och gå ut till en liten bar för att dricka och prata massa tjejsnack! :D

Kvällens outfit. Nytt armband och ny topp från Zara.

Finaste tjejerna <3
 <3

Nu är det söndag och vi sov ut lite mer och tog oss sedan till The US capitol. Väldigt fin byggnad!

Coola brudarna sitter och vilar fötterna lite för att samla krafter och gå tillbaka till downtown för att shoppa lite ;)

Kaffepaus på SB. Jag drack min nya kärlek igen. cinnamon dolce creme frappuccino <3

Det blir även mer glass på Frozen Yo. Denna gången blev det bara topping och frukt för min del. Och MASSA hot fudge. MUMMA!

Här är jag och min nya älskade Michael Kors väska som jag införskaffade mig under denna resan. Det var ju trots allt semester och då får man lov att unna sig saker och ting!

Jag bara ÄLSKAR den <3 Helt fantastiskt fin. Betalade med mitt Svenska kort också så det blev lite billigare (A).


Tack för en UNDERBAR helg tjejer <3 Det har varit jättemysigt <3

Lots of love
-Sandra

4 kommentarer:

  1. ÄLSKAR DIN NYA VÄÄÄÄÄÄSKA ÅÅÅÅÅHHHHH!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Den är TDF alltså1! <3 Johan har fått konkurrens xD hahaha

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder och jättefin väska!

    SvaraRadera
  4. Förstår att du gillar min väska!! :D Du kommer bli lite avundsjuk när du ser den tror jag ;)

    SvaraRadera