måndag 14 mars 2011

Sveriges största au pair blogg!

Måste bara säga TACK TACK TACK till alla er som läser min blogg! För just nu verkar det som att jag är en av de största au pair bloggarna. Riktigt roligt att få veta det och känna att det man skriver om faktiskt är läsvärt för folk :)

Ni är lite dåliga på det där med kommentarer bara. Har flera hundra läsare om dagen men inte alls många kommentarer! Hade varit roligt att höra något från er där ute lite då och då också ;)

Här kommer en liten recap från de 6 månaderna jag spenderat här i staterna! Enjoy!

Den 30 augusti anlände jag till au pair skolan, long time ago!!

Första gången jag satte fötterna på Manhattan, lovely!

Blivit en hel del utekvällar där jag träffat många av de vänner jag umgås med idag. Kärlek.

De 3 första creditsen togs tillsammans med pojkvännen Johan i Silverbay, upstate New York.

Besök från Sverige, bästa Josefin var här!

Skvaller tillsammans på metsteps.

Jag och min vackra pojkvän!

Jag och några av brudarna ur "the Swedish house maffia"

Sofie, Patrick, Laura och Jag var på weekend i Boston! Mycket kul.

Har även lyckats kirra ett New York State drivers license, woho!

Måna fina hemmakvällar med tjejerna!...

...Och såklart en hel del utekvällar!

New York, vi gör det igen!

En del promenader genom staden under julen, mycket folk men vackert!

Och såklart... Nyår... Får man ju inte glömma!

Ja.. Här har vi mig på Times Square. Mina hoods. New York, I Love you! Allt som jag varit med om under dessa 6 månader har gjort otroligt mycket för mig. Har utvecklats och växt något helt otroligt sedan jag lämnade Sverige. Känner knappt igen mig själv längre. Tålamod, självständighet, ärlighet, pålitlighet, vänlighet, självförtroendet , ansvarsfullhet, kreativitet och kärlek, Ja, en hel del som har vuxit fram i mig och i mitt hjärta!

Ett halvt år kvar som kan göra så mycket. Jag har mycket mer att ge. Jag är inte klar här än.
Tack till er alla som stöttar mig och gillar det jag gör!

Now, back to work!
Love
-Sandra

15 kommentarer:

  1. En sak jag är nyfiken på! Du är ju under 21, men hur kom du då ut (på klubb, om du nu gjorde det)? :) Ska själv snart åka som au pair och vill ju gärna kunna umgås med andra på kvällarna, så vore bra att veta! :)

    SvaraRadera
  2. Hej Rebecca! Vi går alltid ut med promoters som tar in oss på klubbarna. De är jättebra och smidigt. De brukar också alltid vara gratis dricka inne på klubben vid ett av borden så det är grymt :) Vart ska du åka någonstans och när?

    SvaraRadera
  3. Hej, jag ska förhoppningsvis åka som aupair till hösten och undrar hur det är med att gå ut på barer och sånt om man är 18? Finns det många barer/dansställen som de är 18 årsgräns på?

    SvaraRadera
  4. Hej Sara!
    Ja det finns några barer/klubbar som har 18 och 19 årsgräns. Men har aldrig varit på något sådant ställe och de som varit där säger att det är ganska dåligt. Sedan beror det såklart på vart du ska, vilken stad du ska till. I NYC finns det ju en del promoters som vi alltid går ut med. Då kommer man in på de riktiga kubbarna :)

    SvaraRadera
  5. Hej! vart i nyc bor du ? :) BRA BLOGG

    SvaraRadera
  6. Hejsan! :) Jag bor i Bellmore på Long Island!
    Roligt att du gillar min blogg!

    SvaraRadera
  7. Åh vad roligt :D Jag är den största au pair bloggen från England, känns helt fantastiskt kul med folk som vill följa ens liv här! Bra blogg har du med och en trevlig pojkvän, som jag träffade första gången redan på ambassaden och sedan på skolan i NY :) ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera
  8. Man märker på dig på något sätt att du verkligen gör någonting du tycker är roligt :D
    det är även skitkul att läsa om vad du gör på dagarna i ett annat land, speciellt videobloggarna ;)

    Kram på dig sandra :D

    SvaraRadera
  9. Sabrina: Jaha vad roligt! Vad hände med livet i usa då? eftersom att du bor i London nu? Johan är riktigt underbar kille, så glad att jag träffat honom.

    Ja visst är det roligt när folk tycker om det man gör!

    Sofia: haha, mina videobloggar får lite olika kommentarer faktiskt ;) Roligt att du också gillar att läsa :) Skriver ju mest för att själv minnas vad jag gjort. Redan glömt vad jag gjorde innan lunch liksom xD haha.

    Pussis

    SvaraRadera
  10. Jag läser din underbara blogg Sandra! Och jag är så himla sugen att åka som au pair själv.
    (men siktar först och främst på musikhögskolan till hösten).
    Det är fint att läsa att du har det så bra. Hoppas vi kan ses någon gång igen, ltei Taizé--reunion med dig och Malin?! :)
    Lev livet. KRAM <3
    /Sanna-kotte

    SvaraRadera
  11. Hej Sanna! Det var ett bra tag sedan! Hoppas allt är bra med dig.
    Jo livet här borta flyter på ganska smidigt, kommer hem till hösten igen så då hade det varit kul att träffas :) Blir kanske att jag tar mitt pick och pack och flyttar till Stockholm, men man vet ju aldrig. Hade varit kul i alla fall.

    Hoppas allt är bra med dig!
    Kramis! <3

    SvaraRadera
  12. Hej igen Sandra!
    Jag trivdes inte så bra i USA, det var för långt hemifrån och för små barn, sen ville jag inte ge mig in i rematch iheller så det blev att jag åkte hem :) Är superglad att jag åkte hem dock, annars hade jag aldrig hamnat i familjen jag är hos nu :)

    SvaraRadera
  13. Jaha då förstår jag. Ja, det måste vara mycket lättare att vara lite närmare hem. Så kan ju folk komma och hälsa på över en helg och du kan åka över också. Lite avis faktiskt, hehe. Men detta är en utmaning :)

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Bor du inne på manhattan eller bara i NY-state? Lite nyfiken bara. Jag är själv au pair i NJ. :)

    SvaraRadera
  15. Hej! Nej, jag bor på Long Island. Så inte på Manhattan tack gode gud för det haha :P

    SvaraRadera