onsdag 30 mars 2011

Hemma, men ändå så långt bort.

Hejsan alla där ute.
Fick en förfrågan om att skriva en liten resumé om min tid här i New York. Kanske inte blir vad personen förväntade sig, men skriver ner lite gott och blandat här... Enjoy!

Innan jag åkte hade jag otroligt stora förhoppningar, jag vet att folk var oroliga för att när jag kom hit så skulle jag bli besviken och missnöjd med livet här och att det inte skulle vara lika fantastiskt som jag förväntat mig. Men oj så fel dom hade! Kan lova er att mina förhoppningar och förväntningar bara var en bråkdel av allt som är och finns här. Så missnöjd och besviken, NEJ! Inte alls. Snarare tvärt om.

Jag landade i New York den 30 augusti förra året. Spenderade de första 5 dagarna på Training school på Long Island med 200 andra au pairer från världen runt. Träffade familjen för första gången i slutet av veckan och det klickade direkt! Hela familjen är helt fantastisk och man kan verkligen säga att detta var en perfect match!

Under de första månaderna träffade jag otroligt mycket nytt folk, folk som bara var vänner för stunden och även vänner som blev mina vänner på riktigt! Det blev mycket festande i New York City med de nyfunna vännerna på helgerna och många koppar kaffe på Starbucks.

Jag träffade min kära pojkvän för första gången efter bara 2 veckor i landet. Vi åkte under hösten upstate till vackra Silverbay för att ta 3 av de 6 creditsen som krävs att man gör. Var en helg att minnas för resten av livet! Otroligt vackert och mysigt. Var mer som semester än skola. Helt fantastiskt.

Gjorde en weekend resa tillsammans med några vänner till Boston (en plats jag kommer besöka mer än bara en gång!).

Firade Halloween med familjen, testade allt amerikanskt godis du kan tänka dig som barnen fått från att ha gått "trick or treat". Firade även denna högtid på Manhattan med vänner och pojkvän på en klubb utklädda till både det ena och det andra! En kväll att minnas ;)

Firade även Thanksgiving och fick äta all den "fantastiska" maten dom äter då, vilket enligt mig inte var alls något speciellt, framförallt inte om man jämför med vårat julbord.

Julen kom och det blev många dagar i city då vi gick runt som packade sillar på gatorna för att shoppa, kolla på granen vid rockefeller center, kolla på all julbelysning och skyltning. Manhattan var en upplevelse under julen och ett minne att minnas.

Nyår var också en helt otrolig upplevelse! Dans, drinkar och party blev det på Manhattan den kvällen. Också en kväll att minnas, om man nu kan det...

Under min tid här i New York har jag även haft en hel del besök! Bland annat har min mamma och Kristian varit här, Josefin, Matilda, min syster Malin och Johan. I sommar kommer mamma och Kristian tillbaka och förhoppningsvis min pappa också.

Jag har varit med om en hel del här. Inte bara upplevelser utan även saker inom mig. Har växt något otroligt i min själv och utvecklats jättemycket som person. Mer resor och upplevelser är på ingång. Sommaren kommer bli helt fantastisk!

Det här är min tid, det här är mitt liv!

Lots of love
-Sandra

3 kommentarer:

  1. Gud så fint skrivit ! Du lever ett fantastiskt liv <3

    SvaraRadera
  2. Jaa, tack :D

    Det var jätteintressant! Gud vad gulligt att du skrev en sån text. Jag ska lätt åka till New York när jag har gått ur gymnasiet!
    Can't wait :)

    SvaraRadera
  3. Hade velat gå in på din blogg, men den är lösenordsskyddad. Skulle du kunna skicka det till mig så jag kan läsa? :)

    Har du tankar på att åka hit så tycker jag verkligen att du ska det! Det är helt fantastiskt!

    SvaraRadera