fredag 19 november 2010

Svar på frågor

Här kommer lite svar på era frågor! Kul med så mycket läsare :) Hade varit roligt att veta vad ni tycker mest om att läsa om här. Vad ni vill ha mer och vad ni vill ha mindre av.

Jag undrar hur det kändes att lämna familjen och vännerna där hemma. Var det jobbigt och har du mycket hemlängtan? Kul att du läser min blogg :) Jag måste säga att det var sjukt svårt att lämna alla där hemma. Men man måste tänka att det bara är för ett år och att du kommer tillbaka sedan. Något som kommer vara värre är att lämna USA. För du vet att du aldrig mer kommer tillbaka till samma ställe igen. Du kan ju åka tillbaka på besök men kommer inte bli samma som när du bor här. Du vet att du alltid kommer komma hem. Så det kan man trösta sig med! :) Lycka till!


Jag undrar hur du tänkte när du bestämde dig för alla lämna Sverige? Och hur du gick till väga när du valde familj? Hade du någon aning om vart du ville ta vägen eller gick du på familj?
Tack för en bra blogg! Din sticker ut bland mängden med alla fina bilder! 

Jag har alltid vetat om att jag velat åka så har varit säker och inte tvekat en sekund på mitt val att åka. Det är bara för ett år och det är en otrolig upplevelse! Det viktiga för mig var inte vart familjen bodde, men bara de bodde nära en stor stad så New York var ju inte alls fel ;). Men det viktigaste är att du kommer till en familj du känner att du trivs med. Det är otroligt viktigt att trivas i familjen eftersom att du faktiskt spenderar väldigt mycket tid tillsammans med dom. Om du inte trivs i familjen kommer ditt år inte alls bli lika bra.

Ska försöka hålla fotograferandet uppe! haha. Kram

Tyckte du att det var svårt att komma in i familjens vardag och "lära" sig allt som hör den till? låter kanske lite flummigt men hoppas du förstår :) 

Tackar så mycket! Försöker att slippa skriva om tråkiga saker, men au pair livet är inte alltid så glamouröst som man kanske kan tro, haha.

Tycker inte att det var så värst svårt faktiskt. De första dagarna var väldigt jobbiga, eller man blev väldigt trött eftersom att hjärnan jobbade med att observera så mycket hur familjen beter sig och på vilket sätt de belönar/straffar/behandlar barnen så man gör på ungefär samma sätt sedan själv. Försök att prata så mycket som möjligt och lära känna familjen innan och även när du kommit. Då blir allt lättare :)

Vem är din bästa vän? Hur är hon?
 Min bästa vän här är faktiskt min pojkvän. Det är honom som jag umgås med mest. Han är bäst ;) Älskar honom.


Har du några husdjur? Var det svårt att lämna dom när du blev Au Pair?
Jag har en katt som jag har haft i flera år, sedan jag var 10 eller något. Tänkte inte så mycket på att jag lämnade henne, men det är lite sorgligt när jag tänker på att hon kanske inte finns kvar när jag kommer hem eftersom att hon är så gammal. Men så är livet, man måste ibland offra saker...

Hur kommer du och din pojkvän klara av det när han åker hem, kommer ni fortsätta vara tillsammans eller kommer ni avsluta det?
Vi kommer att klara det väldigt bra tror jag. Han är för bra för att avsluta något med. Vi kommer självklart försöka allt vi kan för att hålla förhållandet vid liv tills jag kommer hem igen! :)

1 kommentar: