måndag 22 november 2010

Boston baby!

Hej mina söta bloggläsare! Nu är jag äntligen tillbaka i den stora staden New York! Känns bra att komma hem igen. Så fort fötterna stod på Manhattan så kände man sig som hemma. Underbart.

Helgen har varit helt otrolig. Massa kul tillsammans med vännerna Sofie, Patrick och Laura. Träffade även söta Marie som själv bor uppe i Boston så det var hur kul som helst. Dagarna bestod av sightseeing och kvällarna fest kan man väl kort och lätt förklara det som. 

Hela helgen hade jag min kamera runt halsen och min karta i handen. Kände mig som en tvättäkta turist, haha. Men jag var ju själv lilla reseledaren och drog oss runt till olika sevärdheter och annat kul. 

Shopping under helgen blev inte så mycket, men köpte ett par boots, en ring och en söt skjorta. Så jag är nöjd! Bilder kanske kommer någon dag om ni har tur. 
Jag är kär i lilla staden Boston, otroligt vackert. Här kommer bilder, titta och njut. 
Sofie utanför huset vi bodde i


Otroligt vacker gata

Inne i Boston common

Frukost på en parkbänk

Vackert

Boston Common

Vägg inne på någon affär

Vi träffades alltid när vi behövde det! Konstigt nog. Liten stad det där.

Sofie och Marie

Borta bra men hemma bäst!
Love
-Sandra

5 kommentarer:

  1. sköön helg, dit åker vi igen efter DC ;)

    SvaraRadera
  2. Helt klart! Först en gång på alla ställen sedan en gång till på alla ställen vi gillade :P

    SvaraRadera
  3. Hai :) Hur har du det?

    Jag undrar en grejj! Hur tog du och Malin er till Taizé? Flög ni, åkte ni tåg? Och hur mycket kostade det ungefär? O.o Funderar på att åka dit nästa sommar och hittar inga bra priser alls på nätet!

    Ha det så bra
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Hej Lisis! :)
    Här är allt jättebra. Livet flyter på.

    Vi flög faktiskt ner. Vi hade en budget på 6000 kr dvs 3000 var och det räckte för hela resan. Vi flög först ner med ryan air (kan om man har tur hitta billiga resor med dom). Sedan tog vi tåg upp till macon (bytte några gånger för att få billigaste resan. Sedan flög vi igen hem från Lyon igen. Men vet inte vad som är billigast just nu. Men tåg är för det mesta dyrare än flyg av någon konstig anledning. Flyg till frankrike och ta ett inrikes tåg till Macon :) Macon är stationen som ligger närmast Taize.

    SvaraRadera
  5. hmm det kan man ju faktiskt göra. Ska kolla detta! Tack! Kram

    SvaraRadera