fredag 29 oktober 2010

Social security number

Full fart idag kan man ju säga. Åkte till social security administration med Jack och min värdmamma för att fixa ett Social security number till mig. Tanten som skrev in ansökan på datorn var INTE snabb. Hon råkade radera allt och fick börja om så allt tog ungefär en timma. Men men, det är ju värt det eftersom att jag nu kan åka till körskolan för att skaffa mig ett New York state license!!! Yay! Ser sjukt mycket fram emot att äga ett sådant kan jag ju säga. Men kommer ta ett par veckor till innan jag är ägare av ett sådant.

Tog även en sväng förbi CVS för att ta flu shot. Så roligt att man sitter inne i affären som är en mataffär/pharmacy när man tar sprutan. Liksom mitt bland alla som går och handlar, haha. Amerika är ett lustigt land. Har dessutom upptäckt att jag tror folk här inte fattar att Sverige är ett I-land. De verkar tro att vi inte har någon musik, inga bilar, inga matvarubutiker, ingen mat (say whaaat?) och massa annat konstigt. Man börjar ju undra om dom är ett I land när de inte har koll på något annat än sig själva.

Var bara tvungen att lägga in en bild på min söta Johan. Charmtrollet själv! <3 Och man får ju faktiskt inte nog av att kolla på honom.
xoxo
-Sandra

1 kommentar: