tisdag 12 oktober 2010

I need you back

Nu är det som det är... Trots att det är som det är så är det otroligt fint.

Jag ska snart köra Jack till PRE-K och åka till Roosvelt field och shoppa. Ska först och främst försöka hitta en present till min värdmamma som fyller 32 på fredag. Ska även passa barn då så lördagen ser jag fram emot extra mycket, framförallt för att jag ska få träffa Johan då. Hatar att vi inte kan ses på vardagarna! Det är aldeles för krångligt att ta sig till Brooklyn för att bara stanna några timmar :(.

Bilden är tagen av Johan i lördags på Brooklyn bridge.
Take care
-Sandris

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Har läst din blogg ett tag nu. Man blir så peppad på att åka!!
    Jag har en fråga: Hur träffade du alla dina killkompisar? Jag kan tänka att det blir mest tjejer och att man kan tröttna efter ett tag...
    Jag vill med hitta killkompisar när jag kommer till USA.
    Tack på förhand! :)
    /AngeliiQ

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Roligt att du följer min blogg! Kul med kommentarer också!
    Haha, det där är en ganska rolig historia faktiskt. Började med att jag träffade en killkompis som jag pratat med på facebook ett tag som bor ganska nära. Sedan blev det bara så att jag träffade hans vänner och sedan deras vänner. Killar dras ju till killar i sådana här situationer när det bara finns tjejer så alla var typ bara killar. Så skaffa en killkompis och träffa sedan hans vänner :P haha.

    Är det bestämt vart du ska åka än?
    Hoppas allt är bra med dig!

    SvaraRadera
  3. Hejsan! :) har också läst din blogg ett tag och det som verkar skönt med dig och din vistelse är att du umgås med amerikanare också och det är något jag känner att jag också vill, vill såklart va med andra aupairer men också med "äkta" amerikanare och uppleva collegelivet med alla hemma fester genom dom, haha fråga 1, jag undrar hur du träffade dina amerikanska vänner och 2. Hur du kommer att vilja uppleva college livet? Och hur du liksom umgås med dina vänner!
    Tack på förhand, din blogg är bäst och sluta inte uppdatera den med bilder!

    SvaraRadera
  4. Hejhopp! :D
    Så roligt när ni som läser kommenterar! Roligt att få veta att det man gör uppskattas.
    Jag har inte så värst många riktiga amerikanska vänner. Eller känner några som vi går ut och festar med bara. Men de hemmafester jag går på anordnas utav andra au pairer, konstigt nog. Men jag tror det är samma som med alla andra vänner, träffar man en amerikan så blir de fler liksom.

    Jag ska ta en helgkurs och åka till Albany om två helger för att läsa 3 credits, sedan ska jag till våren läsa 3 credits på en skola här på Long Island. Vet inte vilken kurs än. Men hoppas på att träffa lite Amerikaner då :) hehe.

    SvaraRadera