söndag 10 oktober 2010

Frågor!!

Här kommer lite svar på några av frågorna jag fått på sista tiden som au pair i staterna. Jag svarar gärna på frågor så det är bara att fråga här, på facebook eller whatever :) Enjoy!

Hejsan! :) Har läst din blogg nu ett tag and i gotta say i loove it.
Men jag har en fråga jag hoppas du kan svara på, hur hittade du dina vänner i staterna? Var du rädd att du inte skulle hitta några vänner? Tack i förhand :)
Kramar från Sverige 

Hejsan! Roligt att du gillar min blogg! Det är faktiskt inte så svårt att hitta vänner här. Au pairer söker ju sig till andra au pairer. Du är precis i samma position som tusen andra som också åker hit själv och har ingen. Klart det är en oro innan man åker men efter några veckor så kommer du garanterat ha träffat någon att umgås med. Kan ju också säga att om du träffar en så träffar du fler.
Lycka till i USA :)

Hejhej, var i NY bor du? jag hittade din blogg och tänkte bara höra om du vet ngt om Long island...är det smidigt att ta sig in till manhattan eller kostar tåg osv mkt? jag har en match just nu från long island, med två äldre barn..så har en del att tänka på...men ja, som sagt, long island, behöver känna att det är rätt lixom. / Maria 
Hej Maria. Jag bor i Bellmore som ligger i södra delen av Long Island. Long Island har i stort sätt allt! Allt finns inom ett avstånd på 10-30 minuter med bil (för mig i alla fall, vet inte vart du ska bo dock). Allt finns här och du kan alltid smidigt ta dig överallt med bil. Från Bellmore till Penn station med tåget kostar det 15 dollar tur och retur, det vill säga 120 kronor. Om du får chansen att åka till famijen på Long Island så gör det! Grymt bra ställe! :)
Good luck med matchningarna!

Har du bara varit där i fem veckor???? Det känns som en evighet. Eller vad tycker du själv? Du verkar ha varit med om hur mycket som helst. 
Du har så rätt imorgon har jag dock varit här i sex veckor men tiden bara flyter på så otroligt fort. Allt som har hänt här på dessa sex veckor kunde ha hänt hemma på ett år. Helt sjukt mycket som händer och som man får vara med om. Detta är något som verkligen stärker mig och gör mig till en mer självständig person. Det man upplever här är svårt att uppleva hemma. Livet är helt annorlunda, i love it!


Hejsan! Jag åker till new york, scarsdale, som aupair på måndag.. Trivs du bra? 
Jag trivs helt otroligt bra! Känns som att jag hittat min plats här i livet ;) haha. Nej inte precis, men för stunden i alla fall. Detta är något alla borde testa på. New York är grymt också, var glad att du ska flytta hit! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar