fredag 3 september 2010

You just got to LOVE NYC!!!

Welcome to my new life antar jag. Haha. De två senaste dagarna har varit GALNA! Kommer bli skönt att sova i natt och smälta allt.

Kan starta med att berätta om igår. Åkte på den guidade resan som jag fick av min värdamilj in till NYC med massa andra från skolan. Vi åkte och kollade på de största och mest kända sakerna i nwe york. Kändes konstigt att gå på gatorna du bara sett på film och på bilder. Är svårt att förstå att de faktiskt finns på riktigt. Att Times square och central park är plaster som faktiskt finns! Hade otroligt kul med alla de underbara personerna jag träffat på skolan och det var grymt att få se staden!

Idag var en dag jag antagligen ALDRIG kommer att glömma. Det var nämligen min första dag hos familjen. De kom och plockade upp mig på skolan vid 10 tiden och vi åkte raka vägen hem. Där väntade mitt rum med massa fina presenter, skyltar, teckningar och massa annat! Ska ta bilder på mitt rum när jag är mer iordning. Men det är (nu skrattar Kristian...) amazing! Har som en egen liten lägenhet med egen ingång, ett kök med allt du behöver, en tv, en dator, en underbar säng, en walk in closet, ett badrum med dusch, tvättmaskin, torktumlare och allt annat du kan tänka dig! Svårt att förstå att det är sant.

Efter middagen, Turkey ofc, gick vi till det lilla centrumet som ligger 2 minuters promenad från huset och köpte något som de kallar för "ice" här. Det var ungeför som glass, fast lite mer som sorbet. Svårt att förklara men det var hur gott som helst! Testade massa sorter innan jag bestämmde mig. Kan ju ha berott på att killen bakom disken var så söt ;) haha, JK.

Men men, måste säga att familjen är underbart gulliga, kunde inte fått det bättre! Mormor och systern till mamman i familjen har varit här nästan hela dagen och de är också hur gulliga som helst. Barnen är söta och jag tror vi kommer ha ett grymt år tillsammans!

Nu börjar det blil dags för mig att krypa i säng. Har mycket mer att berätta så får skriva något i morgon också.

Love
-Sandra

BTW, här kommer lite bilder från NYC trippen och även lite annat. Inget av dom är i ordning, men det får duga. Finns mer på face :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar