tisdag 31 augusti 2010

St john's university


Hej mina nära och kära! Alla på skolan prarar om att man ska ringa hem och prata med familjen. Men hur lätt är det när vi går i skolan från 8 på morgonen och slutar vi 18! Bara en timmes lunch och lite små pauser. När vi väl på lediga är det mitt i natten för er där hemma.

Varit en lång dag idag med många händelser! Hela campuset är som en enda stor amerikansk tonårsfilm! Det är precis som i alla filmer. Klasserna vi går på kan bli lite tråkiga och man blir väldigt tött eftersom att det är så otroligt varm! Men det är kul ändå, kul med allt folk och alla nationatiteter!

Maten vi äter är inte den bästa. Har i alla fall ätit bagel till frukost, HUR GOTT SOM HESLT! Är något jag kommer leva på här kan jag tänka mig.

Under en av klasserna ropade min lärare upp mitt namn. Skulle tydligen gå till the principal's office. Var dock inte så farligt som det lät. Utan fick en söt "gift bag" från min värd familj. I den låt massa roliga saker, bland annat godis, en Training school tröja, rabattkort på starbucks och på ett annat fik, en vattenflaska, en guidad tour i New York city, en biljett till top of the rock, en middag på en restaurang på 5th Avenue och lite andra roliga saker!

En dag fylld med äventyr kan jag lova. Nu är jag bara trött och ska nog sova. Upp tidigt i morgon igen för en dag fylld med lektioner! På torsdag blir det New York och fredag träffar jag familjen!!!!!! Längtar så!
Är ledsen, men hinner inte sakna er där hemma än. Så mycket som händer. Men längtan lär komma!
Och för er som bryr er, en kille som är på skolan är en kopia av Jacob Black i Twilight ;) HETT kan jag lova.

Love
-Sandra

2 kommentarer: