måndag 30 augusti 2010

New York!!!!

Jag och Martina på bussen efter en LÅNG flygtur. New York värmen tog lite dö på oss när vi landade.

NYC taxi cab of Jersey ave!

Nere i SOHO på Manhattan.

Väl framme på skolan, aningen jetlaged och trötta.

Hej mina vänner där hemma i kalla tråkiga Sverige!
New York är amazing! Har inte sett så mycket utav det än, men har sett saker som Empire state building, Frihetsgudinnan, gula skolbussat, gula taxi bilar, Manhattan och massa mera!!! Dock bara på avstånd.

Sitter på skolan nu i alla fall, resan har varit lång och jag är sjukt trött. Vill bara gå och lägga mig, men har svårt för att slappna av i en storstad som denna. Har ont i magen, åt en amerikansk pizza slize förut. Mycket ost kan jag lova... Blä!

Avskedet på Landvetter var inte trevligt, hemskt jobbigt att lämna familj och vänner bakom sig. Men nya sådana hittades på flyget så det var bra :)

Sover tillsammans med två andra tjejer var av en av dom är Martina som jag träffade på ambassaden och har åkt tillsammans med hela vägen från Landvetter.

Nu blir det sömn, får hoppas att man mår bättre imorgon, att flygresan och alla intryck har sjunkit in en aning. Nya tag imorgon, upp och äta frukost 7 och sedan på lektioner ALL DAY!

Hälsnigar från andra sidan jorden!
-Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar