tisdag 11 augusti 2009

Taizé talk


Taizé! Längtar som bara den! Det är helt galet hur mycket man kan älska och längta till en plats som denna. Konstigt att man tycker om det så mycket ändå, det finns inte så mycket där att gilla. Men det är grejen i sig, att äta den konstiga maten som bara blir spännande, gå i kyrkan 3 ggr om dagen, prata med konstigt folk, gå i silent garden, sjunga sånger och bara umgås med folket. Det är kärlek och gemenskap på riktigt! Älskar det.

Och för er som inte har förstått det än så ska jag och Malin åka dit i höst, två veckor eller 17 dagar för att vara mer exakt. Men då är även resan dit och hem inräknat i det. Det kommer antagligen ta lite mer än ett dygn för oss att komma ner. Är sjukt pepp inför detta!

Anledningen till varför jag sitter och babblar på massa om Taizé nu är för att jag träffade Olle och Joe en stund nu på kvällen. Vi pratade om stället lite eftersom att dom antagligen ska åka med oss, fast bara en vecka. Det kommer bli nice! :)

Ska sova snart tror jag, är väldigt trött. Vet inte vad jag ska göra i morgon :( Tråk.

Sweet dreams my lovely friends!
xoxo
-S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar