måndag 31 augusti 2009

Taizé nu kommer vi!!! På riktigt!

Shit vad jag flyger runt numera. Har inte varit hemma på en hel vecka nu och när jag väl är hemma så är det bara att packa om och dra vidare. För i morgon lämnar vi fastlandat (om nu hisingen kan kallas fastland) och åker med skolan till Brännö. Det kommer bli kul hoppas jag. Ingen är särskilt pepp på det hela men jag hoppas att "camp-starclean" gör allt roligare! Imorgon är ända dagen det ska bli bra väder. Hoppas bara inte det blir allt för kalt och smutsigt bara. Är lite oroliga som ni kanske märker. Börjar även bli sjuk så hoppas att det inte blir värre.

Anyways, för att sluta prata om lägret så ska jag berätta lite om idag. Skola såklart, några timmar bara sedan åkte jag och Mallan hem till mig för att boka vår resa till Taizé. Så nu är det gjort! Shit säger jag bara, det är skrämmande faktiskt. Första gången vi ska resa helt på egen hand. Vi åker den 18-25 Oktober. Hoppas allt kommer gå enligt planerna. Blir en hel del besök i olika städer, hoppas verkligen att vi kommer kunna hantera allt utan att kunna ett ord franska. Kan typ "que" om det nu ens är franska är ju frågan...?

Vi ska i alla fall resa med flyg här från Göteborg till Marsielle. Sedan blir det tåg till Mâcon och därifrån buss till Taizé. Hemvägen blir Buss till Mâcon, Tåg till Lyon och sedan flyg hem till Göteborg. Blir spännande. Hoppas allt går bra som sagt.

för att tillägga, I'm excited!! Kommer bli en riktigt kul resa och vi kommer lära oss mycket det är jag säker på!

----------------------------------

Idag hade jag även körlektion, det gick ganska bra trotts regnet. Måste köpa mer lektioner nu, har mycket kvar att lära.

Saknar min Niklas, och det kommer bli jobbigt under denna veckan nu när vi bott ihop i en vecka.

Nu är det dags för att packa.
Skriver mer senare och uppdaterar er om statusen :)
xoxo
-S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar