måndag 24 augusti 2009

Skolstart!


HOLA!!!
Jag är pepp idag ska ni veta.
Skolan drog igång, det var dock bara upprop så var där i en timme. Men det var en händelserik timme man man säger så. Det var sjukt kul att träffa alla igen efter en lång sommar, alltid så kul att träffa folk och prata om allt som har hänt. Som ni alla säkert redan vet så är NTI gymnasiet aningen speciellt. Lärarna hade nämligen anordnat en ovanlig välkommning för oss.
När vi kom till skolan var det packat med elever utanför, alla stod i kö för att få komma in i skolan. Utanför låg det en röd matta med rep staket runt, en "vakt" iklädd kostym, slips och pilotglasögon stod och släpte in några åt gången i skolan. Där möttes vi utav alla skolans lärare som välkomnade oss tillbaka. Lite längre in i skolan fick alla varsinn välkomsdrink. Så alla "minglade" runt en stund till hög musik i skolan. Sedan bar det av in mot klassrummen.

Aningen speciellt välkomnande efter sommaren måste jag säga. Men det gör oss bara mer sugna på att gå till skolan ;) right?

På tal om schemat som vi fick idag, så är det halvbra måste jag säga. Finns en del bra saker med det ändå. Går från 8-17 3 dagar i veckan. Men är dock ledig torsdagar så det väger upp faktisk.

Anyways, åkte till Niklas efter för jag orkade inte spendera flera timmar i stan för att sedan köra 15.30. Åt lite mat och passade hans syskon.

Körlektionen med Conny var också lite speciell vilket dom alltid är, haha. Denna gången pratade vi lite om längder osv, han berättade för mig att han hade krymt och att det tydligen är något som kommer med åldern... NEHE? hahahaha, så söt är han. Sedan skulle han visa hur man parkerade eftersom att jag hela tiden lyckades få in bilen för långt åt ena hållet. Hans parkering var ANINGEN sämre än mina, shit jag trodde jag skulle dö av skratt! haha. Han är allt för söt den gubben.

Nu ska jag sluta tjata, kan inte vara kul att läsa. Niklas kommer hit i kväll och ska sova. Är ensam nämligen.

Now: Laga mat
Later: Plugga teori

Take care
xoxo
-S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar