fredag 17 juli 2009

Oönskad :'(

Att vara oönskad betydde att man saknade värde.
Att man var överflödig.
Man kunde inte vara oönskad om man var behövd av en annan person.
Man kunde inte vara oönskad om man var älskad.

En text som jag kopierat från Malins blogg. Tyckte att den var fin, som även hon gjorde eftersom att hon postade den på sin blogg.
Det fanns även en baktanke till varför jag la till den i min blogg, och det var för det är just så jag känner mig just nu... Nämligen oönskad. Det är ingen människa som är värd att vara eller känna sig oönskad. Alla har ett värde och en plats.

Känner mig svikt och på ett sätt övergiven och överflödig. Som att jag bara är i vägen och att det inte finns en plats för mig. Som ordspråket säger "finns det hjärterum så finns det skärterum" och det är precis så det är! Jag vet att varje gång jag har en plats i mitt hjärta för någon så gör jag även plats för den personen i mitt liv och där det behövs. Jag gör allt annat än att stöta bort den. Oönskad är det sista man vill vara, eller det sista man vill känna sig som.

Jag lovar er, det är den värsta känslan någonsin :'(

Hoppas ni mår bättre än mig.
Take care
xoxo
-S

1 kommentar: