onsdag 15 juli 2009

GREKLAND FOREVER! <3<3

Hello everyone!
I'm back :D missed me? I hope so :*

En kort historia om veckan:
Stora familjen Wettlemark/Björkman/Bergius åkte till Grekland en vecka för att semestra. Resemålet blev Tsilvi beach på Zakynthos, en av Greklands vackra öar. Hotellet var all inclusive vilket ledde till en hel del mat och ofattbart många drinkar!
Barnen lekte i poolen hela dagarna så de blev helt utslagna på kvällarna. Då passade den äldsta dottern Sandra på att sticka ut för att upptäckte Zakynthos nattliv med vänner från världen över!
De två äldre i sällskapet spenderade största delen av tiden i vattenbrynet med vin och andra förfriskningar som, blue lagoon och sex on the beach.

För att tillägga, Sex on the beach blev veckans drink ;)

Okej, förlåt ska kanske vara lite mer seriös och säga något roligt om resan i stället. Det var i alla fall den bästa resan jag gjort i hela mitt liv! Träffade massa nya vänner, mestadels från England. Men även en del från Grekland. För er som inte vet så är greker något av det värsta som finns, dom är verkligen jättejobbiga och bara ute efter att ha sex med blonda Svenska tjejer. USCH säger jag bara. Men min inställning till detta fick jag snabbt ändra på när jag första dagen på resan träffade Alexandros. Han är grek, fast på semester på Zakynthos som oss. Han bodde några kilometer bort på ett annat hotell och jag träffade han första kvällen på en nattklubb som heter Planet (där spenderades en hel del kvällar kan jag lova).

Alex fick mig att sluta dra alla över samma kam eftersom att han visade motsatsen till det jag länge trott. Umgicks mycket med han under veckan, vi festade en del, badade, tog långa strandpromenader och pratade ända tills gryningen. En dag åkte jag även med hans familj ut för att fiska. Det var verklien en upplevelse jag aldrig kommer glömma, allt var som i en film! Jag fick även napp på en liten bläckfisk ^^, haha. Det var grymt. Hans familj välkomnade mig på ett mycket bra sätt, det var kul att träffa dom och dom var mycket trevliga. Fick även ett vackert silverhalsband med ett kors på av familjen. När hans mamma överlämnade den söta lilla guldpåsen till mig sa hon "I don't want you to forget Alex...". Riktigt gulligt av dom!

Som jag sa tidigare så var det all inclusive på hotellet så det blev en hel del drinkar. Och när hotellbaren stängdes samlades alla unga som jobbade på hotellet och de unga som bodde på hotellet för att gå ut och festa tillsammans (inklusive mig). Det var mycket roligt och vi var på en hel del olika barer, nattklubbar och strandfester.

Här kommer ett litet urval av de flera tusen bilder som tagits (not kidding) fler bilder finns att hitta på min facebook (www.facebook.com/sandrabergius) eller på min bilddagbok (Golly.bilddagboken.se)

Familjen <3

Sandra in the sun

Fisketuren med Alex

Alex och några barn vi pratade med ^^, jättesöta

Alex i solnedgången

Soluppgång

Barnen <3

Beach party :D <3


Helt klart ett minne för livet!
Saknar det redan :( <3
Hoppas att jag får göra om något liknande snart!
xoxo
-S

1 kommentar:

  1. Åh vilken härlig berättelse! Låter som en riktig drömsemester!! :)

    SvaraRadera